Diagnostyka Kardiologiczna

Coraz większe tempo życia, stres, niewłaściwa dieta oraz permanentny brak czasu dla oceny własnego stanu zdrowia stają się przyczyną nadciśnienia tętniczego, choroby niedokrwiennej serca, zwężenia naczyń wieńcowych, jak i zawału serca. W celu umożliwienia wczesnego wykrycia chorób serca oddajemy do Państwa dyspozycji nowoczesny gabinet kardiologiczny, w którym wykonujemy następujące badania:

Diagnostyka KardiologicznaElektrokardiograficzna próba wysiłkowa

• po zawale serca
  • celem oceny wydolności fizycznej

Badanie wykonuje się na bieżni ruchomej. Na klatce piersiowej badanego nakleja się elektrody do rejestracji zapisu EKG. Próba wysiłkowa polega na stopniowym zwiększaniu szybkości przesuwu bieżni i wzrostu kąta jej nachylenia, co odbierane jest przez badanego, jako marsz coraz szybszym krokiem pod coraz większą górkę. Próbę wysiłkową przerywa się po osiągnięciu przewidywanej dla wieku częstości akcji serca, wystąpieniu dolegliwości lub pojawieniu się zmian w zapisie EKG, będących wskazaniem do przerwania badania.

24 godzinne monitorowanie EKG metodą Holtera

• Holterdiagnostyka omdleń
  • diagnostyka zaburzeń rytmu serca
  • ocena leczenia zaburzeń rytmu serca
  • diagnostyka choroby wieńcowej

Rutynowy zapis EKG pozwala na krótką rejestrację czynności elektrycznej serca (EKG), natomiast metoda Holtera pozwala na wielogodzinną rejestrację EKG w warunkach nieskrępowanej całodobowej aktywności pacjenta. Rejestracja polega na zapisie sygnału na karcie pamięci elektronicznej w niewielkim urządzeniu noszonym przez badanego i analizie tego sygnału w urządzeniu stacjonarnym.

Echokardiografia 2D z Dopplerem

• diagnostyka wad serca

Metoda oparta jest na rejestracji przepływu krwi w jamach serca i naczyniach krwionośnych. Badanie umożliwia ocenę przecieków wewnątrzsercowych w wadach serca, stopień zwężenia czy niedomykalności zastawek sercowych oraz ocenę kurczliwości mięśnia sercowego. Znacznym ułatwieniem wykonania badania jest obrazowanie w kolorach zmian prędkości przepływu krwi (tzw. echo "kolor-Doppler").

Konsultacje kardiologiczne

• leczenie nadciśnienia tętniczego
  • niewydolności serca
  • zaburzeń rytmu serca